Tricholoma caligatum- Nergis Mantarı

                   Tricholoma caligatum                    Nergis Mantarı- Akdeniz Matsutakesi

Tricholoma caligatum


Bilimsel Sınıflandırma- Taksonomi

Alem: Mantarlar-Fungi

Bölüm : Basidiomycota 

Sınıf:  Agaricomycetes

Takım: Agaricales

Aile: Tricholomataceae

Cins: Tricholoma

Tür: T. caligatum


GENEL ÖZELLİKLERİ

Tricholoma caligatum , ilk olarak  1834 yılında bulunmuş ve önce  "Agaricus caligatus" olarak adlandırılmış olup ,1914 yılında Tricholoma cinsine dahil edilmiş ve Tricholoma caligatum ismi verilmiştir. Bilinen genel ve yöresel isimlerinden bazıları, Şitake ,Nergis Mantarı, Matsuke Mantarı , Matsutake Mantarı, Akdeniz Matsutakesi, Avrupa Matsutakesidir. Memleketimizin özellikle Akdeniz bölgesi ve Güneydoğu Anadolu bölgesine has bir mantardır! Japonların ve Uzak Doğu ülkelerinin en sevilen mantarlarından olan, Tricholoma matsutake mantarının ve memleketimize özel  Tricholoma anatolicum-Katran (Sedir) Mantarının kardeşidir! Muhteşem güzel bir kokusu vardır. Nergis çiçeğini andıran kokusunu turp veya roka kokusuna benzetenlerde olmuştur. İğne yapraklı ağaçların bulunduğu ormanlarda  özellikle çam ağaçları altında bulunmaktadır! Sonbahar aylarında Eylül -Ekim gibi Antalya ve çevresinde , Kıbrıs’ta, Akdeniz ve Bazı Güneydoğu Anadolu bölgesi illerimizde bilinen ve toplanan güzel bir mantar türüdür.  Pişirilmeden önce, güzelce temizlenip,  acısını almak için 5-10 dakika  haşlanması önerilmektedir.


                                   GALERİ







Fotoğraflar, Türkiye’nin Mantar Avcısı 
 (TMA🇹🇷) Facebook Gurubundan alınmıştır. Emeği geçen arkadaşlara teşekkür ederiz.


KAYNAK ve REFERANSLAR


https://www.first-nature.com/index.php


https://en.m.wikipedia.org/wiki


https://www.facebook.com/groups/515254565991697/?ref=share

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dumanlı Mantar, Kara Malgadın (Clitocybe nebularis)

Dilburan Mantarı (Lactarius piperatus)

Puf / Toz Mantarları Türleri ( Lycoperdon sp )